مبارزه با سن گندم در550 هزار هكتار از اراضي كردستان
نوشته شده توسط : سوران زندی

معاون جهاد كشاورزي كردستان خبر داد؛
مبارزه با سن گندم در550 هزار هكتار از اراضي كردستان

خبرگزاريکرد نیوز: معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي استان كردستان گفت: تاكنون مبارزه با سن گندم در سطح 550 هزار هكتار در سطح اراضي استان انجام شده است.

كمال‌الدين رشادت در گفت‌وگو با خبرنگار کرد نیوز در سنندج اظهار داشت: بعد از برداشت گندم در سال گذشته تدابير و برنامه ريزي گسترده‌اي براي مبارزه با شيوع آفت گندم در سال 90 انجام شد.
وي تصريح كرد: در زمينه آگاه سازي عموم مردم و انجام به موقع مبارزه، اطلاع‌رساني به كشاورزان از طريق‌هاي مختلفي از جمله پيامك، صحبت در نماز جمعه،ارسال اطلاعيه به روستاها و گردهمايي مددكاران ترويجي صورت گرفته است.
وي مبارزه امسال با سن گندم در طول تاريخ مبارزه با اين آفت در استان را بي‌سابقه خواند و افزود: در مرحله اول مقابله با آفت سن مادر در سطح 205 هزار هكتار از اراضي استان انجام شده است.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي استان كردستان گفت: در مرحله پوره سن 2 نيز تاكنون در 353 هزار هكتار مبارزه صورت گرفته است.
رشادت با بيان اينكه حداقل در هر مزرعه گندم يك‌بار سمپاشي و مبارزه انجام شده است‏، خاطرنشان كرد: براي انجام اين عمل تاكنون 200 تن سم مصرف شده است.
وي اعلام كرد: در كل استان 510 هزار هكتار گندم ديم، 35 هزار هكتار گندم آبي، 3 هزار هكتار جو آبي و حدود 27 هزار هكتار جو ديم كشت شده است.
وي بيشترين سطح زير كشت گندم را متعلق به شهرستان بيجار عنوان كرد و افزود: 150 هزار هكتار از اراضي شهرستان بيجار امسال زيركشت گندم رفته است.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي استان كردستان اظهار داشت: از نظر دستگاه‌هاي سمپاش هم تسهيلات بانكي براي خريد در اختيار كشاورزان قرار داده شد و امسال همچنين كشاورزان از سرمايه خود بيش از هزار دستگاه سمپاش را خريداري كرده‌اند.




:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: